Marketingová kampaň proti zavedení povinného podílu českých potravin v obchodech
Nápad zavést povinný podíl českých potravin na pultech obchodů vypadá na první pohled líbivě. Pomůže přece českému zemědělství a potravinářství, zvýší naši soběstačnost a zahřeje srdce každého patriota. Který poslanec by si proti tomu dovolil něco namítat? O to více ve volebním roce.
Vysvětlit, proč to opravdu není dobrý nápad, a vybojovat válku plnou emocí se stalo naší výzvou v prvním čtvrtletí roku 2021. Pro klienta Svaz obchodu a cestovního ruch ČR jsme v rekordně krátké době, řádově ve dnech, připravili návrh komplexní marketingové kampaně. Pouhé public relations se v tomto případě stalo zcela nedostatečným.
Cílem kampaně bylo vyvinout intenzivní tlak veřejnosti na politiky, aby zastavili schválení legislativy spojené s devastačním vlivem na spotřebitele. K tomu jsme si vybrali pouze dva klíčové argumenty: Kvóty zvýší cenu potravin a sníží rozsah výběru.
Celá „blesková“ kampaň trvala 8 dní. Její součástí byly televizní spoty, tištěná reklama, on-line reklama, sociální média, public relations i guerilla. A výsledek? Naštěstí zvítězil zdravý rozum. Zůstali jsme sice bez kvót, ale zato s plnými regály cenově dostupných potravin.
Realizace: duben 2021
Hlavní oblasti expertní spolupráce
- Vytvoření společné koalice zájmových skupin v rámci sektoru obchodu
- Příprava komunikační strategie
- Zpracování hlavních témat a sdělení kampaně, časového rámce a rozpočtu
- Kreativita
- Příprava TV spotů, tištěné inzerce, bannerové kampaně, vstupů na sociální sítě atd.
- Vytvoření webových stránek kampaně – www.drahejidlo.cz
- Založení doplňkového YouTube kanálu
- Nákup médií
- Kompletní zajištění podpůrné PR komunikace – tiskové zprávy, rozhovory ad.